Sunday 30 December 2012

Mandulás-datolyás szaloncukor


Ugyan a Karácsony már eltelt, de ez nem azt jelenti, hogy nem készíthetünk szaloncukrot egyéb alkalmakra is. Ilyenkor hívjuk simán csokipralinénak. :)



Hozzávalók
200g mandula
6 nagyobb datolya
4-5 darab eper (amikor nincs szezonja, fagyasztottat használjunk, én is azt tettem)
100g keserű csoki (minimum 70%-os) vagy nyers csoki

Elkészítése
  1. Serpenyőben pirítsuk meg a mandulát, hagyjuk kihűlni, majd daráljuk le. Minél tovább daráljuk, a mandulában levő olajnak köszönhetően masszává alakul, így fincsi mandulavaj is készíthető :)
  2. Ugyanebben a késes darálóban dolgoztam simára a datolyát és az epret is. Külön-külön.
  3. Tegyük az alapanyagokat egy tálba és jól dolgozzuk össze.
  4. Formázzunk kis golyókat a masszából és helyezzük egy sütőpapírral fedett tálcára.
  5. Olvasszuk fel a csokoládét és a kis golyókat mártsuk bele egyenként. Én két kis desszertvillát használtam a mártogatáshoz.
Hagyjuk kihűlni, a hűtőben felgyorsítható a folyamat. Egyenként csomagoljuk be őket, vagy tegyük kis dobozkába, csomagba. Kész is a finom, egészséges ajándék!


No comments:

Post a Comment